۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۲۰

موفقیت دو انیمیشن ایرانی در جشنواره فیلم کوتاه ایتالیا

موفقیت دو انیمیشن ایرانی در جشنواره فیلم کوتاه ایتالیا

دو انیمیشن تولیدی در مرکز پویانمایی صبا با عنوان «تک» و «نادان» به مرحله نهایی بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه ریور ایتالیا راه پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انیمیشن‌های «نادان» و «تک» از سوی کمیته ارزیابی و انتخاب آثار برتر مرکز پویانمایی صبا به عنوان محصولات برتر این مرکز از طریق امور بین الملل سیما جهت حضور در جشنواره ریور ایتالیا، معرفی شده بودند.

هشتمین دوره جشنواره ریور که یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین المللی در حوزه فیلم کوتاه به شمار می‌رود، در حالی به مراحل برگزاری خود نزدیک می‌شود که اخبار آن مورد توجه هنرمندان انیمیشن ساز و منتقدان هنری در اقصی نقاط جهان است.

مسئولان مرکزپویانمایی صبا علت حضور خود در جشنواره‌های بین المللی را تلاش به منظور معرفی و عرضه هنر انیمیشن سازی ایران به مخاطبان جهانی اعلام کرده‌اند.

حسین زارعی دبیر کمیته انتخاب آثار مرکز جهت معرفی به جشنواره ریور در این باره گفت: مرکز پویانمایی صبا در سال‌های گذشته سرمایه گذاری وسیعی در خصوص جلب هنرمندان جوان و مستعد به منظور تولید آثار فاخر مبذول کرده است و در سال 93 با همکاری امور بین الملل سیما با یک نگاه تخصصی تمامی جشنواره‌های انیمیشن دنیا را رصد خواهد کرد و آثار فاخر تولید شده از سال‌های اخیر را به این جشنواره‌ها عرضه می‌کند.

امینه فروغی کارگردان انیمیشن «تک»، از جمله فیلم سازان مستعد و جوانی است که در جشنواره جام جم 92 به عنوان نامزد دریافت جایزه فیلم کوتاه از سوی هیات داوران انتخاب شده بود.

انیمیشن «نادان» به کارگردانی شهرام شیرازی، دیگر نامزد بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه ایتالیا است که از سوی مرکز پویانمایی صبا به این جشنواره معرفی شده است.

جشنواره فیلم کوتاه ریور از تاریخ هشتم تا هجدهم خرداد ماه سال جاری در ایتالیا برگزار خواهد شد.

کد خبر 2279987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha